כבר מהכניסה הראשונה לעולם של Genshin Impact, ברור שמדובר ביצירת אמנות אינטראקטיבית. אני גיימר ותיק, עברתי אינספור שעות על משחקים מכל הסוגים – RPGים יפניים, משחקי עולם פתוח, משחקי פעולה קצביים, ועדיין, Genshin Impact הצליח להפתיע אותי שוב ושוב.
העולם של Teyvat – קסם בכל פינה
המשחק מתרחש בעולם דמיוני שנקרא Teyvat, המחולק לשבעה אזורים, שכל אחד מהם מיוצג על ידי יסוד אחר (כמו רוח, אש, מים ועוד) ואל (Archon) שונה. כרגע במשחק זמינים ארבעה אזורים מתוך השבעה המתוכננים: Mondstadt, Liyue, Inazuma ו-Sumeru – וכל אחד מהם שונה לחלוטין מבחינת עיצוב, מוזיקה, תרבות ועלילה.
מהרגע שבו שחררתי שליטה בדמות הראשית ונתתי לעצמי להיסחף ברחובות Mondstadt או לטפס על הרים מושלגים בדרום Liyue, הרגשתי שאני באמת מטייל בעולם חי, מלא באנשים, משימות, ואתגרים.
מכניקת הקרב – שילוב של אסטרטגיה ואקשן
הקרבות ב-Genshin Impact מבוססים על שילוב בין ארבע דמויות בצוות, כשכל אחת מהן מייצגת אלמנט שונה. השילוב בין האלמנטים – כמו אש שגורמת להתפוצצות בשילוב עם קרח, או מים שמקפיאים אויבים בשיתוף קרח – נותן עומק אסטרטגי מפתיע. כגיימר שאוהב לתכנן מהלכים מראש ולשחק "חכם", המשחק הזה נותן לי הרבה מקום לחשיבה יצירתית ולא רק ללחיצות מהירות.
הוסיפו לכך את היכולת לשנות בין דמויות בזמן אמת, אנימציות קרב זורמות, ודמויות עם סגנונות משחק מגוונים – וקיבלתם מערכת קרב ממכרת.
הדמויות – לב המשחק
המשחק כולל עשרות דמויות שונות שניתן להשיג דרך מערכת ה-Gacha (כמו לוטבוקס, אך מבוססת מטבעות בתוך המשחק). כל דמות מעוצבת ברמה אמנותית גבוהה, עם סיפור רקע עשיר, כישורים ייחודיים, וסגנון לחימה שונה.
התחברתי במיוחד לדמויות כמו Fischl – קשתית גרמנית עם עורב מדבר, ול-Zhongli – לוחם אצילי עם שליטה באבן. כל אחת מהן לא מרגישה כמו "דמות במשחק" אלא כמו אדם אמיתי עם עומק רגשי.
עלילה שמתפתחת ומשתנה כל הזמן
העלילה הראשית של המשחק מתחילה בחיפוש של הגיבור או הגיבורה אחר האח/ות שנעלם/ה, ומכאן נפתחות הרפתקאות אין-סופיות. כל אזור מגלה טפח נוסף מהעולם ומהעבר שלו, והמשחק ממשיך לעדכן תכנים באופן שוטף – כל כמה חודשים נוספים קווסטים, דמויות, פסטיבלים ואירועים מיוחדים.
כמי שאוהב עלילה עמוקה אך גם חופש לחקור, Genshin Impact מספק את השילוב המושלם.
עיצוב ויזואלי וסאונד – ברמה קולנועית
אין דרך אחרת לומר זאת – מדובר באחד המשחקים היפים ביותר שיצא לי לשחק בהם. כל פרט בעיצוב – מהמקדשים ב-Inazuma ועד לנהרות ב-Sumeru – מלא מחשבה, צבעים חיים, ואווירה. המוזיקה משתנה בהתאם לאזור ולעיתים קרובות הפסקול מלווה על ידי תזמורת חיה. זה מוסיף המון לעומק החוויה.
מודל חינמי עם Gacha – יתרון וחיסרון
המשחק חינמי, אך מבוסס על מערכת Gacha שבה ניתן "לזמן" דמויות או נשקים. אמנם ניתן להתקדם בלי לשלם, אך מי שרוצה את הדמויות הכי נדירות או את הנשקים הטובים ביותר – עלול למצוא את עצמו מוציא כסף אמיתי.
אני אישית משחק חינם לחלוטין, ועדיין הצלחתי להשיג צוותים מצוינים. אבל חשוב להיזהר – קל מאוד להיסחף.
קהילה ופעילויות מולטיפלייר
המשחק מאפשר גם משחק שיתופי עם חברים – אפשר להצטרף לעולמות של אחרים, לעשות קווסטים, או סתם לחקור יחד. הקהילה פעילה מאוד, ויש קהילות מעריצים ענקיות בכל העולם, כולל בישראל.
סיכום – משחק שלא מפסיק להפתיע
Genshin Impact הוא לא עוד משחק מובייל – הוא עולם שלם. הוא משלב בין הרפתקה, פעולה, תכנון, ועלילה עם עומק רגשי ואסתטיקה מהממת. זה משחק שמצליח לעניין אותי גם אחרי מאות שעות, וגורם לי לצפות לעדכון הבא כאילו מדובר בסדרה אהובה.
אם אתם אוהבים RPGים, אוהבים עולמות פתוחים, או פשוט מחפשים משהו חדש להתאהב בו – אל תוותרו על Genshin Impact. מבחינתי, זה אחד המשחקים הכי טובים שיצאו בעשור האחרון.